Jednym z głównych założeń przy inicjowaniu Programu BdE w czerwcu 2016 r., było bezpośrednie dotarcie z treściami edukacyjnymi do głównych odbiorców tj. uczniów, studentów i seniorów, w ramach działań realizowanych stacjonarnie w szkołach, na uczelniach oraz podczas wydarzeń
zewnętrznych jak np. konferencje.
Jednocześnie jednak, już od 2017 r. w projektach uwzględniano aktywności w formach online lub hybrydowych, oparte o wykorzystanie kanałów i narzędzi zdalnych. Pozwoliło to do końca 2019 r. na
skuteczne przygotowanie i wdrożenie przez WIB m.in.:
- pilotażowego cyklu wykładów dla studentów transmitowanego online jednocześnie
do 10 uczelni, - spotkań online uczniów z ekspertami bankowymi,
- transmisji „na żywo” z najważniejszego corocznego wydarzenia – Kongresu Edukacji
Finansowej i Przedsiębiorczości, - przeprowadzenia krajowej edycji Europejskiego Quizu Finansowego na platformie Kahoot.
Dzięki tym doświadczeniom, gdy w połowie marca 2020 r. w Polsce wprowadzono lockdown,
działania Programu bardzo szybko osiągnęły zdolność operacyjną, umożliwiając kontakt online m.in. w ramach lekcji i wykładów dla uczniów i studentów, którzy stopniowo przystosowywali się do warunków edukacji zdalnej.
Szczególnie istotne stało się upowszechnianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni – co potwierdziło 57% Polaków ankietowanych na zlecenie WIB w sierpniu 2020 r. Przyznali oni, że czas wzmożonej aktywności w sieci i korzystania z kanałów zdalnych utwierdził ich w konieczności rozwijania wiedzy w zakresie kompetencji cyfrowych.
dotarcia przy jednoczesnym budowaniu kompetencji ich odbiorców, jest jedną z kluczowych. Oprócz
optymalizacji, podniesienia jakości i zwiększania skali dotarcia już wdrożonych narzędzi takich jak: wykłady,
lekcje, szkolenia, webinary, podcasty przez cały rok jubileuszu 5-lecia zaplanowano uruchamianie
kolejnych, m.in.:
- kursu e-learningowego typu MOOC pn. „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”
na platformie Navoica, - wirtualnej wycieczki po świecie finansów i bankowości,
- filmów interaktywnych (w formule „nauka przez działanie”).