Kampania „Seniorze – spotkajmy się w sieci”

 „Seniorze – spotkajmy się w sieci” – to hasło kampanii, którą Warszawski Instytut Bankowości wymyślił i realizował razem z Ministerstwem Cyfryzacji i Instytutem Badawczym NASK. Jej treści dotarły do blisko 300 tys. unikalnych odbiorców. Koncepcja powstała w ramach skierowanego do organizacji pozarządowych konkursu „(Nie)Bezpieczni w sieci”, który ogłoszony został w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”.

Poznać internet i nauczyć jak bezpiecznie z niego korzystać – to przesłanie i najważniejsze założenia kampanii – szczególnie ważne w czasie pandemii i załatwiania wszystkiego online. Celem było też inicjowanie współpracy międzypokoleniowej, dlatego działania kierowane były do seniorów, ale także ich bliskich – dzieci i wnuków.

Ambasadorkami kampanii zostały: aktorka Barbara Bursztynowicz i jej córka Małgorzata.

Seniorze - spotkajmy się w sieci

W ramach kampanii przygotowano pięć prostych, napisanych przystępnym językiem broszur.  Ich tematyka została dobrana tak, aby najpierw pomóc seniorom poznać możliwe zagrożenia w sieci, a później nauczyć ich jak tych zagrożeń unikać. 

1. Spektakl i film? Wszystko, co musisz wiedzieć o bezpiecznej rozrywce w sieci.

2. E-mail i media społecznościowe? Wszystko, co musisz wiedzieć o bezpiecznej komunikacji w sieci.

3. Sprawy urzędowe i bankowe? Wszystko, co musisz wiedzieć o bezpiecznym załatwianiu codziennych spraw przez internet.

4. Antywirus i zaślepka? Wszystko, co musisz wiedzieć o programach i narzędziach zwiększających Twoje bezpieczeństwo w sieci.

5. #Metoda na… czyli metody oszustw w sieci, na które trzeba uważać.