„CYFROWO I BEZPIECZNIE. A Ty jak wybierzesz”, czyli kolejna odsłona kampanii filmowej „Bankowcy dla Edukacji”

Kampania edukacyjna w ramach sektorowego Programu „Bankowcy dla Edukacji” ma różne odsłony – także filmową. Powstało w niej już ponad 100 odcinków, których tematem przewodnim jest bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni. Zapraszamy do obejrzenia nowej serii filmów edukacyjnych, które poza ważnymi i aktualnymi treściami mają także nową formułę.

Kolejna odsłona kampanii to filmy w znanej już widzom formule – tym razem przewodnikiem po świecie cyber jest aktor Michał Piela, który w cyklu filmów pod hasłem „BĄDŹ CYBERBEZPIECZNY!” ostrzega przed ułudą łatwych zarobków, fałszywymi linkami do płatności, oszustwami „na pracownika banku”. Uświadamia, że numer karty płatniczej to dane poufne, kopie zapasowe są niezbędne, autoryzacja transakcji wymaga przeczytania treści komunikatu, i że hejtera dopingować nie warto.

Zobacz tutaj: https://youtu.be/hoxUq_4Qw0w

Kolejnym znanym i lubianym, który zagościł w nowych filmach kampanii jest Artur Andrus, który postanowił udowodnić, że „siwy także potrafi” działać w świecie cyber i robić to bezpiecznie. Wyjaśnia więc jak założyć konto na selfie, jak płacić bezgotówkowo i jak korzystać z bankowego kantoru.

Zobacz tutaj: https://youtu.be/UZrD6w1MO0A

Nowa odsłona kampanii to także film pod tytułem „CYFROWO I BEZPIECZNIE. A Ty jak wybierzesz?” – nowatorska forma filmowa, w której widz uczy się przez działanie. Śledzi losy bohaterów i je kreuje, dokonując wyborów. To od widza zależy co wydarzy się dalej. Finałem filmu jest podsumowanie, w którym następuje analiza dokonanych wyborów i wskazanie rozwiązań.  

Zobacz tutaj: https://bde.wib.org.pl/film_interaktywny/

Zachęcamy do obejrzenia filmów, dokonywania świadomych wyborów i bycia cyberbezpiecznym!

Kampania realizowana jest w ramach sektorowego Programu „Bankowcy dla Edukacji” przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich, Bankowym Centrum Cyberbezpieczeństwa i ponad 20 bankami, które angażują swoje środki, ale także współtworzą kampanię merytorycznie – sugerują najbardziej aktualną i wrażliwą tematykę, wskazują problemy, które należy poruszyć oraz służą wsparciem ekspertów z zespołów IT i bezpieczeństwa.