Kampania Warto Bezgotówkowo

  • Ponad 350 tys. odbiorców
  • Blisko 500 publikacji medialnych
  • 5 edycji raportów tematycznych

Projekt ma na celu popularyzację wśród Polaków aktywnego i bezpiecznego korzystania z płatności bezgotówkowych. Coroczną kulminacją działań jest Tydzień Płatności Bezgotówkowych, w czasie którego odbywają się m.in. konkursy dla młodzieży, konferencja prasowa (m.in. w 2020 r. z udziałem Ministra Finansów), kampanie w mediach społecznościowych oraz akcje edukacyjne
i promocyjne z udziałem partnerów, w tym banków i mediów. WIB jako koordynator projektu uczestniczy także w pracach Koalicji na rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności.

 

Kadr z filmu „Co dzieje się z Twoimi pieniędzmi, gdy płacisz kartą”
opublikowany podczas Tygodnia Płatności Bezgotówkowych,
październik, 2020 r.

Najważniejsze działania i inicjatywy:

  • Lekcje, wykłady, webinary dla uczniów,
    studentów i seniorów
  • Wystąpienia tematyczne podczas konferencji
    zewnętrznych
  • Badanie „Białe plamy w akceptacji kart
    płatniczych a wykluczenie finansowe”
  • Badanie „Płatności bezgotówkowe
    oczami Polaków”
  • Filmy i animacje edukacyjne
  • Artykuły i dodatki medialne