- ponad 600 tys. odbiorców
- ponad 400 Uniwersytetów Trzeciego
Wieku w bazie projektu - blisko 800 wykładów i spotkań
Okładka jednej z broszur edukacyjnych
projektu „Seniorze – spotkajmy się w sieci”
październik, 2020 r.
Odpowiedzialne poruszanie się w świecie finansów, bankowości i cyberprzestrzeni to cel jaki przyświeca projektowi „Aktywny Senior”, skierowanemu do odbiorców w wieku 60+.
Jednym z kluczowych działań w projekcie jest kampania edukacyjno-informacyjna „Seniorze – spotkajmy się w sieci” zrealizowana wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Ministerstwem Cyfryzacji. Treści kampanii dotarły bezpośrednio do blisko 300 tys. odbiorców – seniorów i ich bliskich. Ambasadorką kampanii jest aktorka Barbara Bursztynowicz i jej córka Małgorzata, które w międzypokoleniowym duecie zagościły w filmach dedykowanych kampanii.
Szczegóły i materiały znajdują się na stronie www.gov.pl/web/seniorze spotkajmy-sie-w-sieci.
Istotnym elementem jest współpraca projektowa z instytucjami zewnętrznymi, w tym m.in. Uniwersytetami Trzeciego Wieku oraz samorządami. Ponadto, z Fundacją im. Lesława A. Pagi zrealizowano cykl wykładów w ramach akcji „Seniorzy 4.0”, a we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki
Senioralnej przygotowano webinary opublikowane
na platformie ABC Senior.
We współpracy ze Związkiem Banków Polskich, Bankowym Centrum Cyberbezpieczeństwa i 16 bankami powstał edukacyjny film dedykowany seniorom „BEZPIECZNE ZAKUPY ONLINE. A Ty jak wybierzesz?”.
Film zrealizowany został w formule „nauka przez działanie” i polega na dokonywaniu wyborów i kreowaniu losów bohaterów.
https://bde.wib.org.pl/film-interaktywny-bezpieczne-zakupy-online/
Najważniejsze działania i inicjatywy:
- Wykłady i webinary z udziałem ekspertów
(m.in. „Bezpieczne Finanse Seniora”, „Chroń swoją
tożsamość” oraz „Cyberbezpieczny Senior”) - Konferencje i spotkania online
- Raport „InfoSenior”
- Poradniki i materiały informacyjne
- Biuletyn „Aktywny Senior”
- Broszury edukacyjne